Nie da się ukryć, że pandemia Covid-19, która wybuchła w 2020 roku i trwała około 3 lat, wpłynęła na różne sfery naszego życia. Dotyczy to przede wszystkim naszego życia prywatnego, czyli spędzenia wolnego czasu.
Wielu z nas zaczęło w tym czasie chętniej grać w różnorodne gry wideo, a niektórzy poznali gry w polskie kasyna online, które od tamtego czasu dynamicznie zaczęły się rozwijać, a polscy gracze coraz częściej spędzają wolny czas grając w gry na różnych platformach.
W tym artykule przyjrzymy się bliżej wzrostowi popularności gier wideo podczas pandemii Covid-19, a także odpowiemy na pytanie jak ona wpłynęła na nasze postrzeganie gier wideo. A zatem zachęcamy do lektury!
Wzrost popularności gier wideo podczas pandemii
Pandemia Covid-19 zdecydowania przyczyniła się do wzrostu popularności gier wideo oraz gier kasynowych. Dzięki braku możliwości wyjścia do naziemnego kasyna z powodu obostrzeń, wielu polskich graczy korzystało z grania w gry w kasyno online Blik bez weryfikacji. Dzięki tej płatności użytkownicy mogą wchodzić szybko do gry, a dzięki braku weryfikacji, mogą grać w gry i wygrywać pieniądze.
Oprócz wzrostu popularności gier kasynowych, rynek gier zanotował także znaczący wzrost popularności gier wideo i innych gier online. W czasie pandemii koronawirusa, wzmocniła się także scena gier e-sportowych. Cykliczne turnieje stały się popularne zarówno w Polsce jak i zagranicą.
Warto tu wymienić słynny turniej e-sportowy IEM w Katowicach, który rokrocznie przyciąga tysiące fanów gier w Counter Strike czy FIFA. Dzięki pandemii powstało wiele nowych drużyn, a niektóre najlepsze drużyny, zaczęły zarabiać duże pieniądze na rozgrywkach online. A jaki wpływ na wzrost zaangażowania społecznościowego miała pandemia?
Wzrost zaangażowania społecznościowego
Dzięki zakazowi chodzenia do szkoły i przejściu na nauczanie zdalne, wiele młodych osób, które miały obowiązek szkolny, po zajęciach zdalnych się nudziło. Dlatego szukając dobrej i łatwo dostępnej rozrywki, ta grupa społeczeństwa mocno zaangażowała się w środowisko gier.
Dzięki temu naturalnie rynek użytkowników gier się powiększył, a co za tym idzie i zyski firm produkujących gry oraz udostępniających je na swoich serwerach. Popularne stały się takie gry jak na przykład:
- Overwatch
- Minecraft
- DOTA 2
- League of Legends
- czy Counter Strike
Oprócz najmłodszej grupy graczy, która mocno zaangażowała się w świat gier wideo, także i inne grupy wiekowe dokonały rozwoju w tej kwestii. Ponieważ ludzie nie mogli chodzić do kin, teatrów czy na koncerty, to aby zapełnić czymś swój wolny czas, zaczęły szukać innych rozrywek, a przy tym najchętniej sięgali do gier wideo.
A jak to zaangażowanie miało wpływ na ekonomicznie skutki pandemii dla branży gier?
Ekonomiczne skutki pandemii dla branży gier
Dla branży gier wideo i dla branży gier kasynowych online, skutki ekonomiczne, jakie przyniosła pandemia koronawirusa, to przede wszystkim szybkie wzrosty sprzedaży zarówno gier fizycznych, czyli sprzedaż gier na konsole oraz na komputery stacjonarne, ale także w ruchu na platformach udostępniających gry.
Przypływ nowych graczy i otwarcie się na nowe nisze i rynki sprawił, że producenci gier mieli pełne ręce roboty przy tworzeniu nowych produktów. Co za tym idzie, zyski firm produkujących gry wideo i gry kasynowe online poszły dynamicznie w górę.
W trakcie i tuż po pandemii wzrósł także popyt na programistów, którzy byli rozchwytywani na rynku, aby zaspokoić nowymi grami swoich klientów. Jednakże po dużym boomie na gry, w ostatnim czasie słychać na świecie o dużych zwolnieniach w branży producentów gier.
Zmiana postrzegania gier wideo w społeczeństwie
Z pewnością pandemia Covid-19 wpłynęła na postrzeganie gier wideo w całym społeczeństwie. Przede wszystkim zwiększyła się większa akceptacja do grania w gry w wolnym czasie. Wpływ na to miała i nadal ma postęp technologiczny, czyli rozwój innowacyjnych narzędzi do tworzenia gier wideo oraz gier hazardowych online.
Zwiększenie akceptacji społecznej dla gier
W czasach przed pandemią koronawirusa społeczeństwo miało zdanie na temat gier raczej neutralne, a niekiedy negatywne. Jedynie środowisko graczy bardzo pozytywnie wypowiadało się na ten temat.
Jednakże wybuch pandemii Covid-19, zmienił u niektórych ludzie postrzeganie gier wideo, a także postrzeganie ludzi, którzy grają w e-sport. Przede wszystkim społeczność generalnie zrozumiała, że ta forma rozrywki nie jest stratą czasu, a wolne chwile można spędzać w gronie rodzinnym na przykład grając w gry w okularach VR.
Innowacje i nowe technologie
Rewolucja technologiczna w branży gier wideo jakiej jesteśmy świadkami od kilku lat, zdecydowanie przyspieszyła. Dzięki zastosowaniu w produkcji gier nowych technologii, takich jak na przykład sztuczna inteligencja AI, wirtualna rzeczywistość VR czy rzeczywistość rozszerzona AR, możemy obecnie cieszyć się coraz to doskonalszymi grami wideo, a także grami online w kasynach internetowych.
Na przykład google do gier typu VR, zrewolucjonizowały podejście do gier dynamicznych, w których całe nasze ciało uczestniczy w danej rozgrywce podczas gry.
Przede wszystkim rozwój sztucznej inteligencji AI miał i ma ogromny wpływ na branżę gier wideo, ponieważ dzięki tej technologii, wielkie firmy producentów gier, mogą tworzyć niespotykane dotąd wcześniej efekty graficzne i dźwiękowe. Dzięki temu rozgrywka staje się płynniejsza, ale przede wszystkim przyjemniejsza w odbiorze.
Przyszłość branży gier wideo oraz gier kasynowych, wydaje się być bardzo optymistyczna, ponieważ zyski producentów gier z roku na rok dynamicznie rosną, a jest to spowodowane nie tylko większą dostępnością gier na rynku, ale także jest to spowodowane rozwojem nowych technologii, które mają bezpośrednie przełożenie na końcowe produkcje gier.
Dlatego z pewnością dalszy rozwój sztucznej inteligencji AI oraz wirtualnej rzeczywistości VR, będzie miało znaczący wpływ na nowo powstające gry.